EDUKASI PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING UNTUK MENGEMBANGKAN DAN PEMASARAN BATIK DESA PURWO BAKTI

Vivi Yanti ( Universitas Muhammadiyah Muara Bungo )
Risti Afriyani ( Universitas Muhammadiyah Muara Bungo )
Ahmad Risman ( Universitas Muhammadiyah Muara Bungo )
Yuda Putra ( Universitas Muhammadiyah Muara Bungo )
Chairunnisa Azzahra ( Universitas Muhammadiyah Muara Bungo )

Abstract

The batik industry in Purwo Bakti Village, Jambi, has great growth potential. However, the batik artisans are still constrained in marketing their products widely. Digital marketing education aims to equip batik artisans with the knowledge and skills to market their products using digital platforms. Education is carried out using training and mentoring methods. The training materials include an introduction to digital platforms, interesting content creation techniques, and digital marketing strategies. After attending the education, the batik craftsmen can create accounts and manage digital platforms, create interesting content to promote batik products and carry out digital marketing strategies by utilizing social media Facebook, WhatsApp and Instagram.

References

Budiarta, I G M, and I N Sila. 2022. “Pemanfaatan Aplikasi Coreldraw Sebagai Media Pembelajaran Pada Kuliah Desain Komunikasi Visual Prodi Pendidikan Seni Rupa ….” Jurnal Pendidikan Seni Rupa … 12(2): 115–28. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPSP/article/download/49230/22273.

Destrina, Aulia Afra, Galvin Christian Lukyanto, Mentari Clara, and Dewanti Siti. 2022. “Pentingnya Peran Logo Dalam Membangun Branding Pada UMKM Rajutan BKL Bismo.” Pengabdian pada Masyarakat: 1473–78.

Effendi, N., Yanti, V.Y., Afriyani, R.A., & Nelvia, R. (2023). PENINGKATAN PENDAPATAN MELALUI PELATIHAN DAN PENGEMBANGAN DIGITAL MARKETING KELOMPOK WANITA PENGRAJIN BATIK. JMM (Jurnal Masyarakat Mandiri).

Gunawan, Barbara, and Yordan Gunawan. 2020. “Pelatihan Dan Pendampingan Pemasaran Batik Di Lendah Kulonprogo Daerah Istimewa Yogyakarta.” Jurnal ABDINUS : Jurnal Pengabdian Nusantara 4(1): 204–15.

Jundrio, Harry, et al. Bisnis Digital. Eureka Media Aksara, 2023

Ramadhani, Muhammad Fajar, History Artikel, and Kecamatan Mojo. 2021. “ABDIPRAJA ( Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat ) STRATEGI PEMASARAN PRODUK UMKM MELALUI DIGITAL MARKETING PADA KERIPIK PISANG BANNA-QU.” ABDIPRAJA (Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat) 2(2): 153–58.

Sagita, Gita, and Zeffanya Raphael Wijaya. 2022. “Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Bakmi Tando 07.” Jurnal Ekonomi, Bisnis dan Manajemen 1(3): 24–31.

https://purwobakti.desa.id/artikel/2020/4/14/profil-desa

https://andi.link/hootsuite-we-are-social-indonesian-digital-report-2022/


Keywords  :  
Keywords: Batik, Brand Logo, Digital Marketing Batik, Logo Merek, Pemasaran Digital
Galleys  :  
Published  :  
2023-03-23
How to Cite  :  
Yanti, V., Afriyani, R., Risman, A., Putra, Y., & Azzahra, C. (2023). EDUKASI PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING UNTUK MENGEMBANGKAN DAN PEMASARAN BATIK DESA PURWO BAKTI . Jurnal Pengabdian Pendidikan Masyarakat (JPPM), 5(1), 194–201. https://doi.org/10.52060/jppm.v5i1.1875
Issue  :