PENYEDIAAN FASILITAS PENDUKUNG UNTUK MENINGKATKAN PEMBELAJARAN BAGI SISWA BERKEBUTUHAN KHUSUS DI SEKOLAH UMUM

Megawati Megawati ( universitas muhammadiyah muara bungo )
Dhea Lutfiani ( universitas muhammadiyah muara bungo )
Opi Andriani ( universitas muhammadiyah muara bungo )

Abstract

The purpose of this research is to determine the educational facilities at SDN 036/II Sarana Jaya. to improve learning for students with special needs. This research uses a qualitative descriptive method with interviews and documentation. The research subjects are Mrs. Reni Maryani as the class teacher at SDN 036/II Saran Jaya and the 5th grade students at SDN 036/II Sarana Jaya. Meanwhile, the research object is the implementation of the learning process at SDN 036/II Saran Jaya. From this research, it was concluded that at SDN 036/II Sarana Jaya, children with special needs (speech impaired) in Bungo Regency received facilities according to their needs, namely in the form of communication boards that made it easier for the children to express what they wanted to convey.

References

Ariyanto, D. (2017). Peran Teknologi Pembelajaran Dalam Mendukung Implementasi Pendidikan Inklusi. March.

Depdiknas. (2003). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Zitteliana, 18(1), 22–27.

Depdiknas. (2003). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 09 Tahun 2022 Tentang Sistem Pendidikan Khusus . ayat 27–28.

Unik Hanifah Salsabila dkk ( 2022 ) Optimasi Teknologi Pendidikan Untuk Anak Berkebutuhan Khusus Dalam Pembelajaran Pai Di Slb Islam Qothrunnada (173)-(182)

Pergub (2022) peraturan pelaksanaan peraturan daerah provinsi jambi

PPL-LK.D. (2011) Pedoman Umum Penyelenggarakan Pendidikan Inklusis. Jakarta. Kementrian Pendidikan Dan Kebudayaan


Keywords  :  
Keywords: children with special needs, education, educational facilities anak berkebutuhan khusus, pendidikan, fasilitas pendidikan
Galleys  :  
Published  :  
2023-10-06
How to Cite  :  
Megawati, M., Lutfiani, D., & Andriani, O. (2023). PENYEDIAAN FASILITAS PENDUKUNG UNTUK MENINGKATKAN PEMBELAJARAN BAGI SISWA BERKEBUTUHAN KHUSUS DI SEKOLAH UMUM. Jurnal Pendidikan Vokasi Dan Seni (JPVS), 2(1), 65–69. https://doi.org/10.52060/jpvs.v2i1.1758
Issue  :