PENGENALAN BAHASA INGGRIS DASAR MELALUI MEDIA POSTER DAN PUZZLE BOARD

Muhammad Agus Hardiansyah ( Universitas Sultan Ageng Tirtayasa )
Septi Kurniasih ( Universitas Sultan Ageng Tirtayasa )
Mochamad Naim ( Universitas Sulthan Agung Tirtayasa )

Abstract

Indonesia English is the most widely spoken language in the world. Mastery of English is a very important ability to be able to communicate with the global world. The importance of introducing English as early as possible to students starts from introducing basic skills such as letters, numbers, and vocabulary. This English introductory activity uses posters and puzzle boards so that this activity can provide a pleasant experience for students at SDN Kertamukti 1 Sumur District, Pandeglang Regency. The activity which lasted for 2 meetings involved 24 students who were in class IV.

References

Fatimah, D.S.D., Tresnawati, D., Ma’rup, C.S. (2017). Perencangangan Game Puzzle untuk Pembelajaran Menggunakan Teknologi Multimedia. Jurnal STT-Garut 14 (2) 281-287.

Handayani, S. (2016). Pentingnya Kemampuan Berbahasa Inggris Sebagai Dalam Menyongsong ASEAN Community 2015. Ikatan Sarjana Pendidikan Indonesia (ISPI) Jawa Tengah 3 (1) 102-106.

Khomsoh, R. & Gregorius, J. (2013). Penggunaan Media Puzzle Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial Di Sekolah Dasar. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar 1 (2) 0-216.

Niska, B. (2013). Penggunaan Media Poster Untuk Peningkatan Hasil Belajar Siswa Pada Pelajaran Pendidikan Kewarganegaraan Di Sekolah Dasar. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar 1 (2) 1-11.

Rosaria, D. & Novika, H. (2017). Bimbingan Belajar Bahasa Inggris Bagi Anak Usia Sekolah Dasar (6-12 Tahun) Di Desa Semangat Dalam Rt.31handil Bhakti. Jurnal Al-Ikhlas 2 (2) 13-19.


Keywords  :  
Galleys  :  
Published  :  
2022-10-01
How to Cite  :  
Hardiansyah, M. A., Kurniasih, S., & Naim, M. (2022). PENGENALAN BAHASA INGGRIS DASAR MELALUI MEDIA POSTER DAN PUZZLE BOARD. Jurnal Pengabdian Pendidikan Masyarakat (JPPM), 3(2), 16–19. https://doi.org/10.52060/jppm.v3i2.830
Issue  :